Specialister på hela hem och dödsbon

 

Vid en egen flytt, släktingar som ska flytta till äldreboende eller vid dödsfall uppstår ofta flera praktiska frågor och kanske till och med problem. Vad kan man sälja? Vad är det värt? Vem ska packa, städa och flytta ut sakerna? Bålsta Auktionshall är specialister på att hantera alla dessa frågor och mer därtill. Vi hjälper er från början med värdering, packning och transport till slut med marknadsföring, försäljning och utbetalning av förtjänsten. Det enda ni behöver göra är att bestämma vad ni vill ha gjort samt vad ni vill sälja- resten ordnar vi!

 

Så här går det till

  1. Första kontakt – boka en kostnadsfri värdering!

Vid ett första samtal går vi igenom kort vad det är ni önskar få värderat och behöver hjälp med. Är det endast en mindre inlämning av ett fåtal varor, eller gäller det ett helt hem som ska värderas, packas ihop och flyttstädas? Ett kostnadsfritt möte med någon av våra värderingsmän bokas in. Oftast kan vi komma med endast någon dags varsel för värdering och offert. Vänligen kontakta värderingsman Linnéa Holmer 070 252 05 56 eller info@balstaauktionshall.com.

 

  1. Värdering på plats

Vid vårt möte på plats tittar en värderingsman på omfattningen av uppdraget. Ni får information om vad som kan säljas på auktion, värdering av föremålen, vad som kan lämnas till återvinning eller till välgörenhetsorganisationer (vilket vi givetvis kan ombesörja, vi samarbetar med Röda Korset). Vi ger en offert på plats för hela uppdraget och ni får en god bild av vilka försäljningsintäkter samt eventuella kostnader som är att vänta.

 

  1. Transport

Vår transportpersonal med lastbilar och allt nödvändigt emballage kommer på utsatt dag och tid. Saker packas, sorteras och transporteras iväg till auktionshuset. Det är valfritt att själv vara med på denna dag, alternativt går det bra att kvittera ut en nyckel.

 

  1. Försäljning

Alla varor som ska säljas på auktion katalogiseras av en värderingsman. Varan publiceras på vår välbesökta websida med en utförlig beskrivning, värdering och bilder. Därefter är det bara att följa den spännande budgivningen som håller på under 1-2 veckor!

 

  1. Utbetalning

14 arbetsdagar efter att dina varor sålts sätts beloppet in på ditt bankkonto och du erhåller en tydlig redovisning med specifikation över försäljningen och provisionskostnad.

 

Vänligen kontakta värderingsman Linnéa Holmer 070 252 05 56 eller info@balstaauktionshall.com, så hjälper vi dig direkt. Välkommen!